Składanie wniosku o wydanie karty legitymacji wyłącznie po zalogowaniu do mDoradcy.
Wszystkie czynności związane z uzyskaniem legitymacji wykonywane są wyłącznie za pośrednictwem panelu mDoradca, począwszy od wypełnienia wniosku przez doradcę podatkowego, jego weryfikacji przez pracowników Biura KIDP, wysyłki do PWPW aż do uzyskania informacji o przygotowaniu legitymacji do odbioru. Na każdym etapie tej procedury doradca podatkowy, logując się do systemu mDoradca, może sprawdzić status swojego wniosku.
Instrukcja składania wniosków o legitymacje
1. Zalogować się do panelu mDoradca.
2. Wejść w zakładkę mWnioski i wybrać opcję „Nowa legitymacja dla doradcy podatkowego”.
3. Wypełnić wszystkie dane, dodać zdjęcie i wzór podpisu.
4. Kliknąć opcję „wyślij”.
5. Na liście wniosków pojawi się złożony wniosek ze statusem nowy (wniosek oczekuje na weryfikację).
6. Przy złożonym wniosku będzie odnotowywany jego status - informacja na jakim etapie realizacji znajduje się wniosek.
Wymogi systemowe dotyczące rozdzielczości i formatu załączanych do wniosków plików:
Fotografia:
Rozdzielczość zdjęcia: min. 415 x 530 pikseli i 500 dpi
Akceptowane formaty pliku: JPG, PNG, GIF.
Podpis:
Rozdzielczość zdjęcia: min. 450 x 176 pikseli i 500 dpi
Akceptowane formaty pliku: JPG, PNG, GIF.
Zmniejszanie rozmiaru plików - www.pixresizer.softonic.pl
W przypadku dołączenia do wniosku plików nie spełniających ww. wymogów zostanie on automatycznie odrzucany przez system.
Odpłatność za wystawienie legitymacji:
• koszt legitymacji bez certyfikatu podpisu elektronicznego wynosi 87,33 zł brutto
• płatność za wytworzenie legitymacji należy dokonać na indywidualny rachunek bankowy wskazany we wniosku
• faktury za legitymacje doradców podatkowych wystawia Pomorski Oddział KIDP na podstawie danych zawartych we wniosku
Dofinansowanie legitymacji doradcy podatkowego z wbudowanym mikroprocesorem kryptograficznym.
Zgodnie z uchwałą nr 24/2010 Zarządu Pomorskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych z dnia 02 września 2010 r. w sprawie sposobu finansowania legitymacji doradcy podatkowego z wbudowanym mikroprocesorem kryptograficznym dofinansowanie przysługuje doradcom podatkowym z Pomorskiego Oddziału KIDP, którzy nie posiadają zaległości w opłacaniu składek członkowskich. Dofinansowanie przysługuje:
• doradcy podatkowemu, który pierwszy raz występuje o wydanie legitymacji w wysokości całkowitego kosztu legitymacji
• doradcy podatkowemu, który występuje o wydanie kolejnej legitymacji, wyłącznie w związku z upływem terminu ważności legitymacji wcześniej wydanej w wysokości połowy kosztu wydania legitymacji.
Dofinansowanie dotyczy kosztów wydania karty-legitymacji doradcy podatkowego bez certyfikatów elektronicznych i kluczy kryptograficznych z nimi związanych.
Odbiór legitymacji:
• wyłącznie osobisty przez doradcę podatkowego za okazaniem dowodu tożsamości w siedzibie Pomorskiego Oddziału KIDP
Uchwała KRDP nr 591/2013 z dnia 5 listopada 2013 r. w sprawie zmiany uchwały nr 134/2009 KRDP z dnia 18 maja 2009 r. w sprawie legitymacji doradcy podatkowego oraz przyjęcia Regulamin wydawania, używania i posiadania legitymacji doradcy podatkowego
________________________________________
Legitymacja doradcy podatkowego jest spersonalizowanym dokumentem ścisłego zarachowania, potwierdzającym przynależność osoby fizycznej do Krajowej Izby Doradców Podatkowych. Legitymacja z wbudowanym mikroprocesorem kryptograficznym może być jednocześnie nośnikiem certyfikatu podpisu elektronicznego.
Certyfikaty podpisu elektronicznego można zamówić indywidualnie w PWPW S.A.